Viešpats Rāma
"Iš valančių jėgų Aš esu vėjas, iš valdančių ginklą Aš esu Rāma, tarp žuvų aš esu ryklys ir tarp upių aš esu Ganga."
pavanaḥ pavatām asmi
rāmaḥ śastra-bhṛtām aham
jhaṣāṇāṁ makaraś cāsmi
srotasām asmi jāhnavī
KOMENTARAS
Vedų matematikos skaičiavimuose „Rāma“ reiškia skaičių trys, kuris atstovauja Viešpaties Kṛṣṇos tris Rāma inkarnacijas. Šie trys Rāma yra: pirmas, Viešpats Rāma, kuris pasirodė kaip idealus karalius ir Daśarathos sūnus; antras, Paraśurāma, kuris pasirodė kaip išminčiaus Jamadagni sūnus; ir trečias, Balarām, kuris pasirodė kaip Rohiṇī sūnus. Šie trys įsikūnijimai sanskrito kalba vadinami Rāma. Jyotiṣa Śāstroje (Vedų astrologija) sakoma, rāmāḥ rudrasya pāvake, „Rāma reiškia skaičių trys, o Rudra – skaičių vienuolika“. Vedų šventraščiuose yra trys Rāma formos ir vienuolika Rudros formų. Iš trijų Rāmų, karalius Rāma sukūrė idealią gyvybės žemėje sistemą, o Paraśurāma yra Viešpaties Kṛṣṇos išdidumo galios įsikūnijimas. Kaip teigiama Padma Purāṇoje:
etat te kathitaṁ devī jamadagner mahātmanāḥ
śaktyāveśa avaārasya caritaṁ śāraṅgiṇaḥ prabhoḥ
„Viešpats Šiva tarė savo žmonai Pārvati: O Devi, aš tau aprašiau apie Paraśurāma, Jamadagni sūnų, kuris yra Viešpaties išdidumo galios įsikūnijimas.
Paraśurāma yra Viešpaties Kṛṣṇos turtingumas ir aviṣṭo bhārgave ca abhūt reiškia Viešpaties Krišnos arogancijos galią, pasireiškiančią kaip Paraśurāma šiame pasaulyje. Išminčius Vālmīki paaiškina apie Viešpaties Ramos (iš Ayodhyā) galią Vālmīki Rāmāyaṇoje:
gaganaṁ gaganākāraṁ sāgaraḥ sāgaropamam
rāma rāvaṇayor yuddhaḥ rāma rāvaṇayor iva
„Kaip dangų galima palyginti tik su dangumi, o vandenyną – tik su vandenynu, taip Viešpaties Rāmos kovą su Rāvana galima palyginti tik su Viešpaties Rāmos kova su Rāvana.
Tarp šių trijų Viešpaties Kṛṣṇos įsikūnijimų, vadinamų Rāma, Viešpats Rāma, kuris pasirodė šiame pasaulyje, kad nustatytų valdovo įstatymą ir tvarką, yra labai garbinamas. Jis elgėsi kaip idealus žmogus, tačiau kartais atlikdavo antžmogiškus veiksmus. Šrila Sanātana Gosvāmī "Bhāgavatāmritoje" taip aiškina Viešpaties galios įsikūnijimą žmoguje:
jñāna śaktyādi kalayā yatrāviṣṭo janārdanaḥ
ta āveśa nigadyante jīva eva mahattamaḥ
„Tie žmonės, į kuriuos Viešpats investuoja savo transcendentinę žinių ar galios gausą, vadinami Kṛṣṇos galios įsikūnijimais.
Trečiasis Rāma, Balarām, yra tiesioginė Viešpaties Kṛṣṇos, kuris pasirodo kaip Viešpaties Kṛṣṇos brolis, padėti Jo žaidimuose, dalis. Viešpats Balarām taip pat yra ginklų nešėjas, dėl kurio Jis žinomas kaip Haladhara, dar vienas Kṛṣṇos galios įsikūnijimas. Šios trys Rāmos yra galingiausios iš ginklų nešėjų.
Vandenyje yra daugybė žuvų kategorijų, tačiau tarp jų ryklys simbolizuoja Viešpatį Kṛṣṇą. Motina Ganga yra švenčiausia upė ir vienintelis šventas vanduo, apvalantis kiekvieno nuodėmes Kalijugoje. Apie Motiną Gangą kalbėjome mūsų knygos „Bhakti Bhajan“ Malā įžangoje.
[Jo Dieviškoji Malonė Mahāmaṇḍaleshwar Mahant Kṛṣṇa Balarām Svāmī Prabhupāda, „Śrīmad Bhāgavad Gīta, Dievo giesmė“, 10.1.31, išvertė Bhaktin Akvilė]
Kategorija
-
Citatos