Dvasiškai stabilaus žmogaus požymiai
„Arjuna tarė: O Keśava, koks yra transcendentinėje sąmonėje esančio žmogaus požymis? Kokia jo retorika? Kaip jis išlieka tvirtas? Kaip jis juda šiame pasaulyje?“
arjuna uvāca
sthita-prajñasya kā bhāṣā
samādhisthasya keśava
sthita-dhīḥ kiṁ prabhāṣeta
kim āsīta vrajeta kim
KOMENTARAS
Visos gyvosios būtybės turi savo požymius, pagal kuriuos jas atpažįstame. Viešpats Kṛṣṇa turi nesuskaičiuojamą daugybę savybių (požymių) ir kiekvieną iš jų atitinkantį vardą. Pavyzdžiui, šiame tekste vartojamas vardas Keśava reiškia Viešpaties Kṛṣṇos visagalybę. Kadangi Jis yra visur ir kiekvieno žmogaus širdyje, Jis viską žino. Todėl Viešpats Kṛṣṇa yra labiausiai kvalifikuotas perteikti Arjunai šias sudėtingas transcendentines „Bhagavad Gītos“ žinias.
Kai Arjuna išgirdo iš Viešpaties Kṛṣṇos, kaip į Jį nukreipti savo sąmonę, Arjuna uždavė Viešpačiui Kṛṣṇai keturis klausimus. Arjuna norėjo sužinoti dvasiškai stabilaus žmogaus požymius, ypač jo retoriką ir kalbėjimo manierą, tai, kaip jis kontroliuoja juslinius objektus, ir tai, kaip jis siekia užsibrėžto tikslo. Arjuna, kuris turėjo visą materialistų patirtį, norėjo, kad Viešpats Kṛṣṇa jam papasakotų apie atsidavusįjį, įsitvirtinusį Kṛṣṇos sąmonėje, kad jis galėtų lengvai atpažinti tokį atsidavusįjį. Kaip sergantis asmuo turi savo požymius, o išprusęs žmogus - savo, taip ir transcendentinėje sąmonėje esantys žmonės turi turėti savo požymius. Arjuna, būdamas Viešpaties Kṛṣṇos atsidavusiuoju, užduoda Viešpačiui Kṛṣṇai šiuos atitinkamus klausimus, kad žmonės ateityje atpažintų šiuos požymius ir ateityje siektų juos įgyti.
[Jo Dieviškoji Malonė Mahāmaṇḍaleshwar Mahant Kṛṣṇa Balarām Svāmī Prabhupāda, „Śrīmad Bhāgavad Gīta, Dievo giesmė“, 10.2.54, išvertė Bhaktin Akvilė]
Kategorija
-
Citatos